Ana içeriğe atla

KİTAP DEĞERLENDİRMELERİ / ADEM’İN ÇOCUKLARI


ADEM’İN ÇOCUKLARI

ÇİVİYAZILI KAYNAKLAR, TEVRAT, İNCİLLER VE KUR’AN’A GÖRE

GÜNGÖR KARAUĞUZ



Güngör Karauğuz’un Adem’in Çocukları kitabı, yazılı belgeler ışığında toplanmış verilerin konularına göre derlenmesiyle oluşturulmuş, doğru bilinen yanlışların açık ve anlaşılır bir dille anlatıldığı, karşılaştırmalar ile yerinde tespitlerin yer aldığı ender rastlanan kaliteli bir eser. Kitabın arka kapağındaki özet, kitabın içeriğini tam olarak yansıtmış. 

Elinizdeki bu kitap;

  • -  Ademden önce yaşamış Adem benzeri Ademlerin mahiyetini,
  • -   İnsanın yaratılışını, cenneti, cehennemi eskiçağ haklarının nasıl algıladıklarını,
  • -   Eskiçağ uluslarının çiviyazılı metinlerdeki Adem ile Havva’yı
  • -   Adem’in çocuklarının hikayesinin eskiçağ çiviyazılı metinlerinde nasıl anlatıldığını,
  • -   Adem’in çocuklarının kız kardeşleriyle evlenmedikleri ve insan neslinin de bu çocuklardan türemediğini,
  • -   Nuh tufanının Sümer efsanesi Gılgameş destanında nasıl anlatıldığını,
  • -   Lokman Hekim ile ilgili bildiklerinizin de aslında bazı İslami öğeler katılarak, biraz süslenmiş Gılgameş destanından sadece bir bölüm olduğunu,
  • -   Havva, Habil, Kabil, Hacer, Sara, Züleyha, Bünyamin, Asiye ve Belkıs gibi isimlerin hiçbir şekilde Kur’an’da geçmediğini,
  • -   İbrahim peygamberin Tevrat’taki hikayesinin benzerinin bir Hitit çiviyazılı metninde anlatıldığını,
  • -   İbrahim’in Nemrud’unun Babil Kralı Hammurabi olduğunu,
  • -  Eski Mısır belgelerinde Yusuf peygamber ile antik Mısır’ın politeist dininin nasıl bir anda monoteist bir anlayışına dönüştüğünü,
  • -   Sabır abidesi Eyyub peygamberin hikayesinin yakın benzerinin çiviyazılı bir metinde anlatıldığını,
  • -  Tevrat ve Kur’an’daki Musa peygamberin hikayesinin çiviyazılı belgelerde aynen anlatıldığını,
  • -  Tevrat’ta geçen bazı kanun maddelerinin Hitit yasalarıyla birebir örtüştüğünü,
  • -  Tevrat, İnciller ve Kur’an’daki Yunus peygamberin hikayesinin benzerinin antik yazarlardan Herodot’un kaleme aldığı eserde de anlatıldığını,
  • -   Arkeoloji ve eskiçağ tarihi verileri ışığında Kur’an’da anlatılan peygamberlerin hangi dönemde yaşadığını,
  • -   İnciller ve Kur’an’da bir kural olan başörtüsünün eskiçağ uluslarında da olmazsa olmazlardan bir gereklilik olduğunu,
Size göstereceği gibi daha pek çok merak edilen konuları çiviyazılı belgeler, Tevrat, İnciller ve Kur’an’a göre irdelenmektedir.

Kısa ve öz kitapta bulabilecekleriniz bunlar. Sizlere iyi okumalar diliyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOR DÜZENİ

DOR DÜZENİ MİMARİ ELEMENLARI ( YUNAN KÖKENLİ)             M.Ö. 7 ila 5. yy arasında örnekleri görülen tapınaklar Yunanistan, Güney İtalya, Sicilya ve Anadolu’da yapılmıştır. Başlangıçta ahşap mimari, sonraları taş mimariye geçilmiştir. Taş mimariye geçişin ilk dönemlerinde de çatı ahşap olarak yapılmıştır. Krepidoma: Üç ya da daha fazla sayıdaki Krepis adı verilen basamaklardan oluşur. Stylobat: Sütunların ve Cella duvarlarının üzerinde durduğu tabanın döşeme yüzeyi. Dor Düzeninde sütunlar doğrudan Stylobata yerleşir. Sütun kaidesi yoktur. Sütun: Dor Düzeninde sütun gövdesi genellikle kasnakların üst üste konmasıyla oluşur. Sütun alt çapı üst çapından daha büyüktür ve dolayısıyla sütunlar yukarıya doğru incelerek yükselir ve ortalarda bir şişkinliğe sahiptir ki, buna Enthasis denir. Gövdedeki yivlere Kannelur adı verilir ve bu yivler birbirleriyle kesişirler. Sütunun yüksekliği sütun alt çapının katlarına bağlıdır. Başlık iki kısımdır. Ekhinus ve Abaküs. Ekhinusun süt

İON DÜZENİNDE Kİ KAİDE TİPLERİ

İON DÜZENİNDEKİ KAİDE TİPLERİ               Antik mimarlıkta kullanılan İon düzeninin, MÖ. 6.yy civarında örneklerini görmeye başlıyoruz. Bu düzen Anadolu’nun batı ve güneybatı kıyılarında gelişmiş ve kullanılmaya başlanmıştır. İon düzeninin belirgin özelliklerinden biriside, sütunun kaide üzerine oturtulmasıdır. Kaide (Basis), genel anlamda Antik çağda, üzerine heykel veya sütun oturtulan altlıktır. İon mimarisinde kullanılan kaideler farklı yapısal özellikleri ve mimarinin   Batı Anadolu ve Attika’da bölgesel olarak ayrımına yol açmıştır. İon düzeninde kaidenin iki farklı formu bulunmaktadır.           1-  KÜÇÜK ASYA İON TİPİ (ANADOLU TİPİ) KAİDE           2-  ATTİKA İON TİPİ KAİDE KÜÇÜK ASYA İON TİPİ KAİDE            Küçük Asya İon sütun kaidesinde görülen form plintlios üzerinde (çift trokhilos )spira ve bir torus sıralamasıyla oluşmuştur. Genellikle Anadolu ve Ege Adaları üzerinde etkili olduğu görülmektedir. Efes’te Artemis Ta

OLYMPIA ZEUS TAPINAĞI

                                                                                                      OLYMPIA ZEUS TAPINAĞI   (MÖ.470-460) •        Olympia kutsal alanının içerisinde Zeus tapınağı en gösterişlisidir. •        Su taşkınlarından korunmak için 3m yığma toprak üzerine yapılmıştır. •        68x28m ölçüsünde 6×13 sütunlu Dor düzeninde, peripteral bir yapıdadır. •        Mimarlığa ait kısımları kireç taşından, heykeltıraşlık eserleri mermerdendir.            •        Cella içerde yan duvarlara yakın iki sıra sütunla üç kısma ayrılmıştır.  •        Metoplar doğu ve batı taraflarda altışar tane olmak üzere Cella duvarında yer almıştır. •        Tapınak Elis bölgesinde, bir kült, yeri olan ve Olympiadların yapıldığı Olympia şehrinde inşa edilmiştir. •        Elisli Libon tarafından inşa edilen Zeus tapınağının M. ö. 456 yılında tamamlanmış olduğu anlaşılmaktadır. •        Tapınağın kült heykelini Pheidias yapmıştır.